18 روز... به روز خبر بزرگ باقی است(1)

18 روز... به روز خبر بزرگ باقی است(1)

 پنج شنبه 30 ذی القعده سال 10 هجری قمری، 12 اسفند سال 10 هجری شمسی، 28 فوریه سال 632 میلادی


امروز، آخرین روز از ماه ذی القعده است و کاروان حج در طی این مسیر از مدینة النبی تا مکه، به محلی به نام "ابواء" می رسد.این دیار برای پیامبر خدا(ص) خاطرات تلخی را به یاد می آورد. حدود پنجاه و هفت سال پیش- آن گاه که فرزند یتیم عبدالله(ع)همراه با مادر جوان خویش آمنه(ع)، از زیارت قبر پدر در یثرب باز می گشتند- در همین محل بود که دیدگان مقدس او در رحلت مادر گرانقدرش اشکبار شد و در موقعیتی که تنها شش بهار از عمر سرورِ پیامبران الهی سپری شده بود،با غم فراغ مادر همنشین شد.(2)

این همه بار غم بسیار تلخ می نمود، ام محمد امین(ص) خدا را همیشه با خود داشت و لطف بی پایان خداوندی همراه او بود.

...حال پس از سال ها، آن کودک یتیم، رسالت بیست و سه ساله ی خود را به پایان رسانید.او به فرمان معبود بی همتا رهسپار مکه شده بود تا آخرین برگ های رسالت خویش را نیز برخواند، رسالتی که جز او کسی را توان تحمل و انجام نبود.

آیا در نبود این یگانه پیشوا- که برای مسلمانان، پدری مهربان است-خداوند امتِ رسولِ آخرالزمان را بی سرپرست رها خواهد کرد؟!هرگز!به سانِ یتیمانی بی پناه، در وادی حیرت، بی راهبر خواهد گذارد؟هرگز!

"انا و علیٌُ ابوا هذهِ الامٌه"(3)

"من و علی ، در پدر این امت ایم"

آری، در نبود پیامبر بزرگ(ص)، امیر اهل ایمان(ع) پدرانه قافله اسلام را هدایت می کند و آن را به سر منزل رستگاری می رساند. اگر خداوند مهربان پیامبرش را به بهشت رضوان باز می خواند، به لطف و رحمت خویش برای زمینیان عرت او:علی،حسن،حسین،... و مهدی (علیهم السلام) را باقی خواهد گذاشت و اینک کشتی نجات و صراط مستقیم خداوند، ولی زمان و امام عصر، حجة بن الحسن العسگری عجلل الله تعلی فرجه الشریف است.او پدر مهربان شیعیان و هدایت گر امت هاست که :

"السٌَلامُ علی مَهدیٌِ الاُمَمِ"(4)

"سلام بر مهدی امت ها"

پاورقی:

1-اشاره به آیه 1/ نباء: مصباح کفعمی / ص 698

2-همان گونه که اشاره شد "ابواء" از منزل گاه های بین مکه و مدینه است.از آنجا که قبر مادر بزرگوار پیامبر(ص) در این مکان قرار دارد، این محل همواره مورد توجه و زیارت پیامبر و ائمه(علیهم السلام)بوده است تا آن جا که امام کاظم(ع)در ابواء متولد شده اند: بحارالانوار / ج 48 / ص 1-7

3-بحارالانوار/ ج 16/ ص 95 و ج 23 / ص259

4-مفاتیح الجنان / ص 529: زیارت امام زمان (ع)
 




:: موضوعات مرتبط: 23 روز با غدیر , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , دانلود , 23 روز تا غدیر , , مذهبی , ظهور , 18 روز , , , به روز خبر بزرگ باقی است , غیبت , امام زمان , (عج) , فردا , کتاب الکترونیکی , دکتر عدنان درخشانبه روز شیث، یوشع، شمعون , , , و اوصیا الهی باقی است ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فردا
تاریخ : پنج شنبه 3 / 7 / 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
اکبر در تاریخ : 1393/7/3/4 - - گفته است :
سلام.انشاالله که ما هم بتونیم اتفاقات تلخی که برای خودمون یا اطرافیانمون می افته رو تحمل کنیم و مثل بعضیها فورا خدا به خدا گله نکنیم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: